Webové stránky
Firma Ummak je jedničkou v Jihočeském kraji na čištění střech, fasád a dlažeb. Naším úkolem bylo mimo jiné vytvořit prezentaci, která jejich pozici na trhu bude reflektovat.
Představou klienta byl nový, moderní web s líbivým designem. S podobným požadavkem za námi přichází 99 % klientů a my se ho samozřejmě snažíme splnit. Kdo by taky chtěl ošklivý web, že?
Ale aby investice do nového webu měla pro klienta smysl, musí web vždy mít nějaký přínos. V tomto případě bylo jasné, že hlavním přínosem webu budou poptávky.
Aby chodily poptávky, musí na web chodit lidi. A lidi sami od sebe chodit nebudou, musí se o webu nějak dozvědět. Kluci z Ummaku měli jasno v tom, že zdrojem návštěvnosti jejich webu bude placená PPC reklama.
Po úvodní konzultaci jsme sestavili list priorit, se kterými jsme k projektu přistupovali.
Než se pustíme do stavby nového webu, vždy se podíváme na klientovo stávající řešení. V mnoho případech starý web stačí upravit a optimalizovat, což je vždy levnější než tvorba webu od nuly.
Původní web postavený svépomocí na redakčním systému WordPress měl hromadu zásadních nedostatků, především z hlediska obsahu a uživatelského zážitku.
Prostor nad ohybem - část webu, který návštěvník vidí hned po příchodu na web - zabíralo velké logo firmy, které samo o sobě uživateli nic neříká - nebylo na první pohled zřejmé, čím se firma zabývá.
Potencionálního zákazníka nejvíce zajímají informace o službách. Ty byly na hlavní stránce velice obecné (např. Čištění a renovace - čištění čeho?) a bylo špatně pochopitelné, co konkrétně firma nabízí.
Místo fotografií jejich práce byly na webu fotky techniky, kterou firma používá. Zákazníka ale zajímají výsledky, ne prostředky.
Firma Ummak nabízí čtyři hlavní služby. Čištění fasád, čištění střech, čištění dlažeb a odstranění graffiti. Jak bylo řečeno už dříve, hlavním zdrojem návštěvnosti byla v plánu PPC reklama.
Rozhodli jsme se tedy, že web postavíme tak, že každá služba bude mít svou stránku, aby se dala inzerovat každá služba zvlášť. Struktura obsahu byla pro všechny stránky stejná.
V úvodu každé stránky je velkým písmem věta "Jsme jednička v Jihočeském kraji na..." doplněná názvem dané služby. Na pozadí je pak fotka z procesu práce.
Návštěvník tak hned v prvních vteřinách ví o čem stránka je, jak to vypadá, když firma službu provádí a že je v tom minimálně v Jihočeském kraji nejlepší.
Lidé dnes obsah nečtou, ale scanují, hledají něco, co upoutá jejich pozornost. Takže jsme textový obsah omezili na minimum. Popis služby jsme zredukovali na ty nejdůležitější informace a nejčastěji kladené dotazy.
V další sekci následuje trocha sebechvály, ve které opakujeme pozici firmy na trhu, uvádíme léta praxe a spokojené zákazníky, zmiňujeme slova "záruka" a "zdarma".
Asi nejdůležitější krok před tím, než uživatele vyzveme k akci je ukázat mu kvalitu vaší práce a spokojenost vašich klientů.
V galerii prací jsme kladli důraz na fotky "před a po". Aby potencionálního zákazníka ohromil ten markantní rozdíl mezi špinavou střechou před čištěním a krásně čistou střechou po čištění.
Z referenčních textů jsme vybírali především ty od autorit, tedy starostů obcí a předsedů bytových družstev.
V tuhle chvíli už uživatel ví co firma dělá a jak to dělá. Ví, že ostatní zákazníci se službami firmy byli spokojeni. Ví, že po vyčištění bude jeho střecha nebo fasáda vypadat jako nová. A ví, že v Jihočeském kraji to nikdo lépe nezvládne. Nejvyšší čas ho vyzvat k akci.
Poptávkový formulář musí být přehledný a neházet zákazníkovi klacky pod nohy. Povinné jsme udělali jen ty pole, které opravdu potřebujeme. Řádně indikujeme, pokud ve formuláři je pole nesprávně nebo naopak správně vyplněno.
V nadpisu formuláře podtrhujeme nezávaznost poptávky a to, že konzultace, zaměření i kalkulace je zdarma, aby se zákazník nebál, že bude muset dopředu něco platit.
Kvůli robustnosti redakčního systému Wordpress a potřebě rychlého načítání stránek jsme zavrhli úpravy stávajícího webu a zvolili jsme stavbu nového za pomocí modernější technologie.
Klient neplánoval časté obsahové úpravy webu, takže jsme se rozhodli pro web postavený na frameworku Next.js, který umožnuje použití technologií jako TypeScript a React.js a následně web vygenerovat jako statické HTML.
I díky tomu se nám podařilo srazit dobu načítání na minimum, což dokládá bezchybné Lighthouse skóre nejen v kategorii Výkon, ale i ve všech ostatních kategoriích.
Po prvních dvou měsících provozu web vykazoval konverzní poměr 4 % (za dobrý konverzní poměr je považováno 2 - 5 %), přičemž v tomto poměru je počítáno pouze s poptávkami odeslanými prostřednictím poptávkového formuláře. Mnoho dalších poptávek přicházelo telefonicky.
A přesně ty dva měsíce stačily k tomu, aby se kapacita firmy naplnila a bylo potřeba vypnout reklamu :) Chcete taky? Zarezervujte si vaší bezplatnou konzultaci ještě dnes.
Webové služby na vysoce profesionální úrovni, vstřícný a rychlý přístup, obratnost, zkušenost v oboru tvorby webových stránek. Můžeme z vlastní zkušenosti jen vřele doporučit. Už bychom jinde nehledali.
Radek Mráz, UMMAK
Nezávazně se pobavíme o vašem projektu a společně najdeme nejvhodnější řešení.